5/04/2009

UNSUN - 15.06.2008 r.

Seria postów w ramach portfolio.
Zrealizowane projekty, przedstawione na zasadzie retrospekcji... (nie będzie chronologicznie z przyczyn technicznych - zmiana komputera zawsze wiąże się z przenoszeniem danych... bałaganem, proszę o wyrozumiałość!)
Zacznę od klipu gothic-metalowej grupy UNSUN, do którego przygotowywałam nie tylko kostiumy ale również wykonywałam make-up.



Zdjęcia odbyły się w czerwcu zeszłego roku, na Zamku w Rydzynie (ciekawskich odsyłam na stronę z historią tego pięknego, barokowego obiektu... odzywa się we mnie studentka historii sztuki ;) ).
Produkcją teledysku zajęła się, oczywiście, Grupa #13 z Wrocławia, z którą mam szczęście współpracować już od ponad roku.


Stylizacja opierała się na estetyce subkultury gotyckiej, ostrożnie poszerzonej o elementy o nowoczesnym kroju i oszczędne zastosowanie nowych kolorów. Dbałam jednak, żeby nie zatraciła historyzującego charakteru.
Aksamitny gorset w kolorze czerwonego wina wypożyczony od projektantek z Formaliny, (serdeczne podziękowania) spódnica na krynolinie - połączenie kostiumu teatralnego z inwencją i produkcją własną ;) .
Przez dodanie złotych pasów ożywiłam przód sukni i kolorystyką zasugerowałam królewski przepych - w wersji minimalistycznej, po to tylko, żeby nawiązać do barokowego wnętrza, sali balowej.

To efekt:



Gotyk - charakterystyka stylu:



Narodził się w latach `80 i był buntowniczą reakcją na błyszczący, krzykliwie kolorowy styl disco lat `70 oraz pastelową mdłość mainstreamu mody lat `80.
Zaczęło się od gwiazd sceny rocka, gdzie wyodrębnił się nurt Gothic Rocka, teksty traktowały o problemach egzystencjalnych, melodyjna, molowa w tonacjach muzyka miała charakter depresyjny. Na tym tle powstała nowa subkultura o zupełnie odmiennym look`u - mrocznym, przerysowanym, inspirowanym modą okresu regencji, epoki wiktoriańskiej. Stad ciasno wiązane gorsety, szerokie falbaniaste spódnice, na kilku warstwach halek, lub nawet krynolinach. Bufiaste rękawy, żaboty, długie rękawiczki, cylindry. Dominował kolor czarny z czasem przeplatany szkarłatem lub purpurą. Dopełnienie stanowiły często farbowane na czarno, długie włosy, blada cera, oczy obrysowane czarną kredką, malowane na czarno paznokcie. Całość uzupełniają czarne kabaretki, i biżuteria: srebrna, najczęściej o symbolice religijnej, magicznej, vanitas (czaszki, krzyże, różańce, egipski znak ankh, pentagramy) ćwiekowane skórzane obroże i bransolety. Ikoną, na której się wzorowano była aktorka i modelka z lat `20 Theda Bara zwana 'The Vamp' znana z ról femme fatale.
Obecnie można powiedzieć, że gotyk ewoluował, ma wiele różnych odmian. Np. emo, gothic lolita.
Czołowi projektanci od kilkunastu lat przemycają do swoich kolekcji
elementy garderoby tzw. Gotów, a w sezonie a/w 2008 gotyk był bardzo silnym trendem.
Edytorial z włoskiego Vogue`a (10/08)...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz